Kryzys w mediach – jak sobie z nim radzić?

0
Kryzys w mediach

Afera finansowa w instytucji publicznej, wyciek wrażliwych danych czy skandal obyczajowy – każda z tych sytuacji może być zarzewiem kryzysu wizerunkowego. Znaczenie, jakie mają media w zarządzaniu kryzysowym, jest ogromne. W jaki sposób w sytuacjach podbramkowych kontaktować się z dziennikarzami, aby zostać dobrze zrozumianym i odebranym?

Pierwsze wrażenie – drugiej szansy nie będzie!

Dobre pierwsze wrażenie procentuje na całokształt podmiotu czy instytucji, zwłaszcza w czasie danego zdarzenia. O ile pozytywne reakcje są zwykle krótkotrwałe, o tyle negatywnych trudno się pozbyć. Trzeba być zatem odpowiednio przygotowanym. Wielu pytań można się spodziewać i wcześniej opracować na nie odpowiedzi, by reagować w ściśle określony, korzystny wizerunkowo, sposób. Informacje na temat zapisów na profesjonalne szkolenie z zakresu zarządzania kryzysowego znajdziesz na stronie https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/trening-medialny-i-kryzys,206/.

Spójność przekazu w całej organizacji

W sytuacjach, które wywołują duże zamieszanie w mediach, kluczowe jest to, by wyznaczyć konkretne osoby upoważnione do udzielania wypowiedzi dziennikarzom. Chodzi o utrzymanie jednej, spójnej narracji w danej sprawie. Możliwe, że o zdarzenie będą pytani losowi pracownicy, dlatego powinni być na to przygotowani i kierować dziennikarzy do osób do tego wyznaczonych, sami zaś wstrzymywać się z wyrażaniem własnych poglądów. Informacje mogą wypływać z różnych źródeł, co jest sytuacją niepożądaną, dlatego nie można dopuścić do publikacji sprzecznych ze sobą komunikatów. Trzeba mieć na uwadze, że pracownicy mają swoje prywatne konta na portalach społecznościowych, gdzie mogą praktycznie bez żadnej kontroli publikować treści czy własne poglądy na temat głośnej sprawy. Umiejętność odroczenia w czasie komunikatu, do momentu uzyskania całkowitej pewności co do jego zgodności z rzeczywistością i polityką firmy. Sytuacją niepożądaną jest, kiedy wcześniejszy przekaz musi zostać zastąpiony nowym – zwłaszcza jeśli ten pierwszy rodził komplikacje (np. był mało wiarygodny). U podstaw zarządzania kryzysowego powinny leżeć długotrwałe relacje nawiązywane z mediami i dziennikarzami. Polityka PR organizacji powinna być odgórnie ustalona i uskuteczniana o wiele wcześniej. Budowanie pozytywnego wizerunku podmiotu to proces rozłożony w czasie, o który trzeba należycie dbać. Negatywny przekaz jest znacznie łatwiej przyswajalny i zapamiętywany na wiele lat, natomiast suma pozytywnych przekazów jest w stanie go wyhamować.

Reguły PR w sytuacjach kryzysowych:

  • obowiązek komunikowania leży po stronie nadawcy komunikatu;
  • nadawca powinien posługiwać się językiem powszechnie zrozumiałym i maksymalnie przejrzystym;
  • przekaz informacyjny nadawcy musi nieść ze sobą określone korzyści dla odbiorcy;
  • optymalne warunki zarządzania sytuacją kryzysową są wtedy, gdy odbiorca jest życzliwy nadawcy – dlatego tak ważne jest przygotowanie gruntu pod ewentualny kryzys;
  • komunikat powinien wybrzmieć w środku komunikowania najbardziej dogodnym dla odbiorcy.

Socjotechnika w służbie PR

Techniki PR-owe pomagają zwiększyć skuteczność przekazu, dlatego też są chętnie wykorzystywane przez rzeczników prasowych i inne osoby upoważnione do kontaktu z mediami w sytuacjach kryzysowych. Oto one:

  • Temat nowy dla odbiorcy zawsze wzbudzi w nim większe zainteresowanie aniżeli ten już znany.
  • Odbiorca w pierwszej kolejności interesuje się tymi informacjami, które są zbieżne z jego przekonaniami.
  • Przekaz spontaniczny i sprawiający wrażenie przypadkowego lepiej zapada w pamięci niż przygotowana wcześniej wypowiedź rzecznika.
  • W zarządzaniu kryzysowym wygrywa ta informacja, która pojawi się w mediach jako pierwsza.
  • Źle przygotowany komunikat może wywołać u odbiorców efekt odwrotny od zamierzonego – zamiast sympatii i zrozumienia doprowadzić do negatywnych emocji.
  • Argumenty logiczne będą miały większą moc, gdy zostaną połączone z oddziaływaniem na emocje.
  • Czasami wystarczy zmiana doboru słów, żeby wywołać u odbiorcy bardziej pozytywne emocje.
  • Żywa, barwna narracja mocniej oddziałuje na odbiorcę przekazu.

Dekalog formułowania oświadczeń w sytuacjach kryzysowych

Po pierwsze: zadbaj o to, aby złe wiadomości dotyczące organizacji samemu udostępniać jako pierwszy.

Po drugie: pamiętaj, że w oczach Twoich odbiorców dobro ludzi jest ważniejsze niż dobra materialne.

Po trzecie: powstrzymaj się przed podawaniem niesprawdzonych informacji.

Po czwarte: Twój przekaz musi być prosty, spójny, konsekwentny i logiczny.

Po piąte: jeżeli w danym momencie nie możesz upublicznić pewnych informacji, nie uciekaj od tematu w milczenie, lecz wytłumacz, dlaczego na tę chwilę dane muszą być utajnione.

Po szóste: powstrzymuj się od opinii i ocen, ucinaj wszelkie plotki i spekulacje.

Po siódme: nie unikaj kontaktu z mediami.

Po ósme: unikaj obietnic bez pokrycia.

Po dziewiąte: trzymaj emocje na wodzy, nawet gdy dziennikarze będą próbowali wyprowadzić Cię z równowagi.

Po dziesiąte: mów prawdę, bo kłamstwo ma krótkie nogi.

Artykuł sponsorowany.

Jak zadbać o bezpieczeństwo floty służbowej?

0
Jak zadbać o bezpieczeństwo floty służbowej

Flota służbowa może prawidłowo pełnić swoje funkcje wyłącznie wówczas, gdy samochody i kierowcy znajdują się pod właściwą opieką. Do najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa należy między innymi wykupienie odpowiednich ubezpieczeń, regularne serwisowanie pojazdów czy umieszczenie w autach urządzeń monitorujących.

Zadbaj o wykupienie potrzebnych ubezpieczeń

Pakiet ubezpieczeń to podstawa w przypadku samochodów służbowych. Powinno się w nim znaleźć przede wszystkim ubezpieczenie OC (od odpowiedzialności cywilnej), które jest w Polsce obowiązkowe. Warto zainwestować również w dodatkowe usługi, takie jak AC (autocasco, ubezpieczenie pojazdu na wypadek uszkodzenia lub kradzieży), NNW (ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, najlepiej obejmujące kierowcę oraz pasażerów) oraz pakiet assistance, który umożliwia pomoc w dotarciu do miejsca naprawy samochodu lub powrocie do domu, jeżeli auto ulegnie awarii w trasie. Dostępne są również inne polisy dla samochodów firmowych – można do nich zaliczyć na przykład ubezpieczenia obejmujące przewożony ładunek.

Zainwestuj w monitoring GPS

Monitoring GPS to nowoczesny i skuteczny sposób na lokalizowanie i monitorowanie pojazdów należących do floty służbowej. Nadajnik umieszczony w samochodzie gromadzi dane dotyczące aktualnego położenia auta i trasy, po której się ono porusza, a także zbiera informacje związane z innymi parametrami jazdy – między innymi prędkości pojazdu, pracy silnika czy spalania paliwa. Takie rozwiązanie umożliwia utrzymanie kontroli nad kosztami eksploatacyjnymi aut służbowych, a także pozwala łatwiej odnaleźć pojazd w przypadku kradzieży. Nadajnik GPS stanowi również nieocenioną pomoc w razie wypadku, jeżeli kierowca nie będzie potrafił wskazać swojego aktualnego położenia służbom ratunkowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o monitorowaniu floty służbowej, zajrzyj na stronę pugo.pl.

Pamiętaj o regularnym serwisowaniu pojazdów

Utrzymanie pojazdów w pełnej sprawności pozwala zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa, zmniejszając ryzyko usterek i awarii. Absolutnym minimum są coroczne przeglądy techniczne wymagane przez prawo, a także regularna wymiana oleju, filtrów, klocków i tarcz hamulcowych, świec oraz innych elementów eksploatacyjnych. Ponadto przynajmniej raz w roku powinno się wykonać dokładną kontrolę wszystkich systemów i podzespołów w samochodzie, a w razie potrzeby wymienić niesprawne części. Należy również bezwzględnie pamiętać o regularnym sprawdzaniu stanu opon i ich sezonowej zmianie w odpowiednim terminie.

Darmowe konto bankowe – na co powinieneś uważać?

0
Darmowe konto bankowe

Darmowe konto bankowe to spore udogodnienie, szczególnie dla osób, które nie mają dużych przychodów i chcą oszczędzić środki na życie. Przykładem są tutaj studenci lub osoby, które dopiero weszły na rynek pracy i pobierają wynagrodzenie minimalne, albo emeryci i renciści, którzy nie otrzymują dużych przelewów. Czy takie konto rzeczywiście będzie jednak zawsze darmowe? Na co należy uważać przy jego zakładaniu, by uniknąć niespodzianek?

Darmowe, ale przy określonych warunkach

Bank może nazwać w swojej ofercie konto bankowe darmowym. Zanim jednak podejmie się decyzję o podpisaniu umowy, trzeba dokładnie zapoznać się z zasadami prowadzenia takiego konta. Często bowiem bezpłatne korzystanie z konta bankowego jest możliwe po spełnieniu określonych warunków, takich jak:

  • regularne wpływy na konto (określone przez bank kwotowo, np. 500, 1000 lub 1500 złotych, albo w inny sposób, np. przelew całego wynagrodzenia, które otrzymuje się z tytułu umowy o pracę, bezpośrednio na dane konto),
  • dokonywanie określonej liczby płatności za pomocą karty płatniczej w danym okresie (np. jedna, dwie lub trzy w ciągu miesiąca).

Banki mogą mieć różne podejście do obu kwestii. Chronią przez to swoje interesy, zapewniając utrzymanie odpowiedniego stanu środków na swoich kontach. Dzięki temu możliwe jest ich prawidłowe funkcjonowanie. Warto sprawdzić, z jakiego rodzaju warunkami darmowego konta ma się do czynienia w konkretnym przypadku, za pomocą różnego rodzaju rankingów lub porównywarek gromadzących dane od kilkunastu bądź nawet kilkudziesięciu banków.

Opłaty określone przez cenniki i regulamin banku

Przeglądając oferty banku, trzeba dokładnie sprawdzić, czy istnieją dodatkowe opłaty, z którymi należy się liczyć zarówno na samym początku korzystania oferty, jak i w późniejszym okresie. Przykładem mogą być tutaj opłaty za:

  • wydanie karty płatniczej (ich niektóre modele są płatne),
  • dokonywanie przelewów natychmiastowych (co pozwala na przekazanie środków do innego banku bez oczekiwania na najbliższe sesje bankowe),
  • wydanie duplikatu karty płatniczej, gdy zostanie ona zgubiona,
  • wypłacanie środków z bankomatów innych banków w kraju i za wypłaty z bankomatów zagranicznych,
  • usługi dodatkowe (jak np. wiadomość SMS o stanie środków na koncie po wykonaniu każdej operacji lub po wpływie środków na konto, czy też ubezpieczenie karty przed zgubieniem bądź kradzieżą – tutaj warto mieć na uwadze to, że przez pierwsze kilka miesięcy takie usługi mogą być bezpłatne, po czym po okresie próbnym bank zacznie naliczać opłaty).

Przeczytanie regulaminu i cennika banku to zatem podstawa, jeśli chce się uniknąć niespodzianek w postaci nieplanowanych wydatków. Warto o tym pamiętać, gdy zakłada się konto przez Internet lub w placówce banku.

Możliwość korzystania z debetu

Niektóre darmowe konta bankowe pozwalają na korzystanie z debetu. W tym zakresie trzeba bardzo uważać na określone w regulaminie limity, terminy spłaty oraz oprocentowanie. Bardzo często nowym klientom na czas określony oferowana jest promocja, w ramach której korzystanie z karty debetowej jest bezpłatne przy dokonaniu spłaty pożyczonych środków w określonym terminie. Warto dokładnie sprawdzić limity, jakie oferuje bank, oraz to, ile będzie trzeba dopłacić spłacając środki, by nie okazało się, że oprocentowanie przy zaciąganiu zobowiązań w ten sposób będzie wyższe niż w przypadku standardowego kredytu. Przy wyższych kwotach korzystanie z limitu na koncie osobistym może być bardzo kosztowne.

Ćwiczenia kontra praktyka, czyli rady, jak pomóc dziecku w nauce angielskiego

0
jak pomóc dziecku w nauce angielskiego

Znajomość języka angielskiego jest niemal wymagana. W końcu lubimy jeździć na wakacje poza granice kraju, ale i mamy przyjaciół na całym świecie. Dlatego dla nas wydaje się to czymś oczywistym. Ale czy zawsze tak samo sądzą uczniowie? Otóż tutaj zdania są podzielone i tak naprawdę warto ich zachęcać i tłumaczyć jak wiele zalet płynie ze znajomości angielskiego. Jednak warto się zastanowić, czy ważniejsza jest praktyka, czy lepiej więcej ćwiczyć? Jeżeli jesteście ciekawi, to koniecznie przeczytajcie nasz poradnik, który dedykujemy rodzicom i nauczycielom.

Jaki router wifi wybrać?

0
Jaki router wifi wybrać

Dostęp do stabilnych łączy internetowych jest dziś dla wielu z nas podstawą codziennego funkcjonowania. Dlatego wybór optymalnego routera jest niezwykle ważny, dla dobra naszego połączenia z siecią. Jaki sprzęt wybrać? Sprawdzamy routery z oferty sklepu https://www.oleole.pl/routery.bhtml.

Choć jakość naszego połączenia internetowego zależy w głównej mierze od operatora, to stabilność łącza, a także jakość sygnału wifi to zasługa routera. Najwyżej jakości sprzęt dostarcza nam ponadto wiele rozwiązań, związanych chociażby z naszym bezpieczeństwem w sieci. Porównujemy dwa modele wiodących na rynku marek D-Link oraz Netgear. Co wyróżnia je na tle konkurencji?

Router D-Link DSR-250N

Na tapetę bierzemy jeden z flagowych modeli D-Link, które od lat dostarczają wiele urządzeń do domów oraz biur. D-Link DSR-250N to router, który wyróżnia się kilkoma istotnymi cechami. Zacznijmy jednak od podstaw. Urządzenie xDSL działa na znanym standardzie bezprzewodowym 802.11n. Doskonale sprawdza się w sieciach kablowych. Posiada aż osiem portów LAN, a także port WAN, dzięki któremu błyskawicznie skonfigurujemy sieć zewnętrzną od swojego operatora. Port jest też przydatny przy łączeniu z wieloma sprzętami, jak chociażby drukarka. Maksymalna prędkość to 300 Mbps, co zapewni swobodne surfowanie po sieci. Router ma spory zasięg wifi, przez co doskonale sprawdza się w dużych domach, także piętrowych. D-Link mocno stawia też na bezpieczeństwo użytkowników. Możemy łączyć się poprzez prywatną sieć VPN. Sprzęt ma również własny firewall, który filtruje strony internetowe, chroniąc w ten sposób użytkowników przed złośliwym oprogramowaniem. Plusem D-Linka jest też wydajność. Router może z powodzeniem pracować w biurach, zapewniając dostęp do sieci wszystkim pracownikom.

Router Netgear R7800-100PES

Kiedy Netgear ogłosił premierę swojego nowego urządzenia, przykuł uwagę wielu internautów. Wszystko dlatego, że Amerykanie zaprezentowali swój sprzęt, jako router gamingowy. Dlaczego Netgear R7800-100PES dedykowany jest właśnie graczom? Uwagę przykuwa już sam wygląd urządzenia, ale głównym argumentem jest wydajność w czasie gry online. Jak wiadomo, rozgrywka prowadzona w sieci odbywa się jednocześnie w domach kilku lub nawet kilkunastu graczy. Netgear postanowił wykorzystać technologię, która zapewni wszystkim uczestnikom gry błyskawiczny przesył danych. Odpowiadają za to pasmo 160 MHz, wsparte technologiami MU-MIMO oraz Quad Stream. Przepustowość 160 MHz zapewnia niskie opóźnienia i najwyższą jakość podczas grania i przesyłania strumieniowego. W codziennym użytkowaniu Netgear R7800-100PES również posiada kilka istotnych cech. Wielofunkcyjny port WAN usprawnia wiele działań na komputerze i innych sprzętach, a wraz zakupem routera, zyskujemy też możliwość dostępu do chmury, z której szybko możemy rozsyłać dane. Na najwyższym poziomie jest też bezpieczeństwo. Urządzenie może działać w sieci prywatnej VPN, posiada też Firewall, a także system zapobiegania atakom DoS, WPA-PSK, WPA2-PSK.

Podsumowanie

Oba urządzenia to sprzęt dla wymagających użytkowników sieci, którzy wykorzystują dostęp do internetu do czegoś więcej niż przeglądanie stron www czy oglądanie filmów na YouTube. Możliwości, jakie oferują D-Link DSR-250N oraz Netgear R7800-100PES skierowane są do konkretnych grup, jak np. gracze. Oba routery dbają zarówno o stabilność i bezpieczeństwo na co dzień, dając jednocześnie znacznie więcej. Oba urządzenia posiadają np. funkcję QoS, która zapewnia płynne odtwarzanie multimediów w sieci oraz bezproblemową grę.

Jaki kurs ISO 9001 wybrać? Czym się kierować?

0
Jaki kurs ISO 9001 wybrać

W dzisiejszym wysoko konkurencyjnym świecie biznesu większość firm optymalizuje swe procesy, m.in. zgodnie z normą ISO 9001. W takich przedsiębiorstwach niezbędne są osoby posiadające uprawnienia audytora ISO 9001. Mogą pracować w nich, jako audytorzy wewnętrzni ale też dla nich – jak audytorzy zewnętrzni. Jak zyskać taki zawód? Oprócz doświadczenia w danej branży podbudowanego kierunkowym wykształceniem niezbędne jest ukończenie kursu ISO 9001. Jaki kurs ISO 9001 wybrać, by wynieść z niego jak najwięcej?

Zła atmosfera w pracy – jak się jej pozbyć?

0
Zła atmosfera w pracy

Aby praca była dla nas przyjemnością i żebyśmy do niej chętnie uczęszczali istnieje kilka ważnych aspektów. Nie tylko odpowiednie warunki zatrudnienia, godne wynagrodzenie i możliwość rozwoju zawodowego jest tu kluczowa. Jednym z równie ważnych czynników jest dobra atmosfera w pracy, zarówno pomiędzy pracownikami, jak i przełożonym.

Co wpływa na niemiłą atmosferę w pracy?

Gdy zostaje przyjęty do pracy nowy pracownik, wnosi on do biura nie tylko swoje kompetencję, które ułatwią mu wykonywanie obowiązków służbowych, ale i wyjątkową osobowość. Praca w zespole wymaga przestrzegania pewnych zasad, każdy pracownik powinien odnosić się do pozostałych z szacunkiem, być życzliwy i wyrozumiały.

W rzeczywistości, niestety tak nie jest. A zła atmosfera w pracy jest bardzo często spotykana. Co ma na nią wpływ? Między innymi:

  • nieprawidłowa organizacja pracy,
  • nadmierny stres,
  • faworyzowanie pracowników przez pracodawcę,
  • dyskryminacja pewnych pracowników przez pracodawcę,
  • plotkowanie pracowników,
  • przeciążenie pracą,
  • poczucie niestabilności zatrudnienia,
  • niewłaściwe zarządzanie zespołem,
  • brak odpowiedniej komunikacji pomiędzy pracodawcą, a pracownikami,
  • złe nastawienie pracowników.

Przeczytaj też: http://www.digitaldep.pl/zmiana-pracy-jakie-sa-najczestsze-przyczyny/

Jak poradzić sobie ze złą atmosferą w pracy?

Aby pozbyć się z pracy złej atmosfery, najpierw powinniśmy poznać jej przyczynę. To skąd się wzięła. Jeżeli zaobserwowaliśmy mobbing, niewłaściwe traktowanie któregoś z pracowników, lub łamania zasad, powinniśmy ten fakt jak najszybciej zgłosić przełożonemu. Szybka reakcja, daje możliwość szybkiego rozwiązania problemu. W takiej sytuacji, należy przede wszystkim zachować spokój i profesjonalizm. Jeżeli mamy taką możliwość postarajmy się udokumentować takie zachowania.

Wyżej został podany przykład, gdy to pracownik jest odpowiedzialny za złą atmosferę. A co jeżeli jest ona spowodowana przez firmę, a dokładnie przez nieodpowiednie zarządzanie personelem? Nieprawidłowy rozkład pracy nie musi być zawsze efektem złej woli. Warto poruszyć ten temat podczas rozmowy podsumowującej z przełożonym.

Źródło: https://www.glosujbezmeldunku.pl/

Przeprowadzka w Gdańsku

0
Bagażówka Gdańsk

Gdzie zlecić przeprowadzkę w Gdańsku? Pewnie wiele osób zadaje sobie to pytanie. Spośród wielu firm, które zajmują się tego typu usługami wyróżnia się Tip Top Trans. Firma, której siedziba mieści się na ulicy Dźwigowej pod numerem 9/1, jest usługodawcą o sprawdzonej już renomie.

Co to jest kredyt konsolidacyjny i jak działa?

0
Co to jest kredyt konsolidacyjny i jak działa

Spłacanie rat kredytu zaczęło Ci sprawiać trudność? Chciałbyś zmniejszyć swoją miesięczną ratę, tak aby była ona łatwiejsza do spłaty? To możliwe, a pomóc Ci w tym może kredyt konsolidacyjny, który można znaleźć w ofercie coraz większej ilości banków. Zobacz, czym jest konsolidacja, jak działa i kiedy możesz z niej skorzystać.

Czym jest kredyt konsolidacyjny?

Dzięki konsolidacji możesz połączyć kilka różnych kredytów w jedno, nowe zobowiązane. Jeśli do tej pory co miesiąc spłacałeś kilka kredytów np. gotówkowy, hipoteczny i samochodowy, to decydując się na kredyt konsolidacyjny, zyskujesz tylko jedną, a do tego niższą ratę. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które w pewnym momencie straciły kontrolę nad swoimi wydatkami. Konsolidacja może Ci pomóc także w momencie, gdy nagle z różnych przyczyn Twój miesięczny budżet się uszczuplił i nie stać Cię już na spłatę kilku kredytów jednocześnie.

Jak działa kredyt konsolidacyjny?

Tak jak już wspomnieliśmy, dzięki konsolidacji możesz połączyć ze sobą kilka różnych produktów finansowych i zyskać nową, niższą ratę. Konsolidacja jest kredytem celowym, który możesz przeznaczyć tylko i wyłącznie na spłatę zobowiązań, które obecnie posiadasz. Osoba, która chce skorzystać z takiego kredytu, wybiera, które zobowiązania chce ze sobą połączyć i jak długi okres kredytowania odpowiada jej najbardziej. Jeśli zdecydujesz się na dłuższy okres kredytowania, to Twoje raty automatycznie staną się mniejsze i możliwe do spłaty. Musisz jednak pamiętać o odsetkach, które narastają w momencie, gdy okres kredytowania jest długi.

Na co zwrócić uwagę biorąc kredyt konsolidacyjny?

Konsolidacja tak jak każdy kredyt posiada pewne warunki spłaty. Jeśli chcesz mieć pewność, że będzie ona dla Ciebie korzystna, to dokładnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem. Podczas analizy sprawdź, czy rata po konsolidacji rzeczywiście jest niższa i czy dasz sobie radę z jej spłatą.

Ważne jest także to, czy bank pobiera prowizję i ile wynosi RRSO. To wszystko wpływa na całkowitą kwotę kredytu, która powinna być jak najniższa, jednak trzeba pamiętać o tym, że najprawdopodobniej i tak będzie wyższa niż suma zobowiązań, które konsolidujemy. Dowiedz się też czy możliwa jest wcześniejsza spłata bez konieczności płacenia prowizji i jakie są konsekwencje nieterminowej spłaty rat.

Pomoc doradcy kredytowego

Mimo, że kredyt konsolidacyjny jest coraz popularniejszym produktem w naszym kraju i w swojej ofercie ma go już wiele banków, to dalej niewiele osób się na niego decyduje. Jest tak, ponieważ obawiamy się formalności, które są z nim związane i do końca nie wiemy jak się o niego ubiegać. Nie warto jednak rezygnować z możliwości, jakie daje konsolidacja, a o pomoc można poprosić profesjonalnego doradcę kredytowego https://splatapozyczek.pl/kredyt-konsolidacyjny/. Wytłumaczy on nam jak ubiegać się o kredyt i jakie formalności są niezbędne do tego, aby go otrzymać.

ZUS na start firmy

0
zus

Założenie własnej firmy to marzenie bardzo wielu osób. Przedsiębiorczość jest cechą, która jest zawsze doceniana i często prowadzi do osiągnięcia prawdziwych sukcesów. Jednakże początki zazwyczaj nie są zbyt łatwe i dla wielu osób, mogą być powodem do tego aby całkowicie porzucić swoje plany i marzenia i zrezygnować z prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

ZOBACZ TEŻ