Profesjonalne urządzenia w medycynie estetycznej

0
Profesjonalne urządzenia w medycynie estetycznej

W medycynie estetycznej obserwuje się intensywny rozwój w zakresie nowych urządzeń kosmetycznych i medycznych. Najlepsze z nich są importowane zza granicy. Dostarcza się je do salonów i gabinetów. Celem firm zajmujących się dystrybucją tego typu sprzętu jest dostarczenie takich urządzeń, które w najwyższym stopniu zaspokoją oczekiwania klientów. Nowoczesne urządzenia zwiększają również konkurencyjność podmiotów świadczących usługi w zakresie kosmetyki i medycyny estetycznej.

Wydajne i profesjonalne urządzenia

Salony i gabinety medycyny estetycznej rozpatrują zazwyczaj rozpatrują zakupienie nowych urządzeń w kategoriach opłacalnej inwestycji, czyli takiej, która powinna się zwrócić w krótkim okresie czasu. Profesjonalni dostawcy takiej aparatury https://attre.eu/ oferują urządzenia do gabinetów medycyny estetycznej, które w 99% zwracają się w szybkim czasie. Wysokiej jakości sprzęt, bezawaryjny i nowoczesny, pozwala realizować wszystkie zabiegi w sposób precyzyjny i bezbolesny. Urządzenia są wydajne, pozwalają za obsługę dużej liczby klientów.

Certyfikowane urządzenia wysokiej jakości

Nowoczesne i wydajne  urządzenia zapewniają bezpieczną pracę, nie zagrażają zdrowiu pacjentów i pozwalają na przeprowadzenie profesjonalnych zabiegów. Takie urządzenia muszą pochodzić tylko od sprawdzonych producentów, posiadać certyfikat CE oraz FDA.

Markowe urządzenia

Doskonałe urządzenia do gabinetów medycyny estetycznej powinny być sygnowane solidną i sprawdzoną marką. Tylko wtedy można mieć pewność, że należycie spełnią swoją rolę. Markowe urządzenia są ważne zarówno dla salonów i gabinetów, jak i jakości świadczonych usług, z których korzystają ich klienci.

Serwisowanie urządzeń i gwarancja

Firmy dostarczające do salonów i gabinetów sprzęt dbają także o serwis zarówno w ramach gwarancji, jak i pogwarancyjny. Serwisowanie urządzeń odbywa się na najwyższym poziomie, części zamienne są oryginalne. Urządzenia po naprawie i konserwacji funkcjonują jak nowe i są bezpieczne dla pacjentów.

Szkolenie w zakresie korzystania z urządzeń

Firmy dostarczające do salonów i gabinetów profesjonalny sprzęt do zabiegów kosmetycznych i medycyny estetycznej zapewnia personelowi szkolenia i wsparcie. Przeszkolenie pod względem profesjonalnej obsługi urządzeń jest tak samo istotne jak sprzęt. Bez tego nie można właściwie i bezpiecznie przeprowadzać zabiegów. Umiejętność opanowania obsługi urządzeń do gabinetów medycyny estetycznej jest niezmiernie ważna.

System obiegu dokumentów, czyli nowoczesny sposób na zarządzanie firmową dokumentacją

0
System obiegu dokumentów, czyli nowoczesny sposób na zarządzanie firmową dokumentacją

Dokumenty i zarządzanie ich obiegami to jedno z podstawowych zadań w ramach codziennej działalności operacyjnej każdej firmy. Współczesne przedsiębiorstwa generują, przyjmują, obsługują i przetwarzają coraz większe ilości danych i dokumentacji, a prawidłowa realizacja zadań z tym związanych za pomocą tradycyjnych metod i narzędzi staje się wręcz niemożliwa. Na szczęście istnieją nowoczesne, innowacyjne narzędzia informatyczne i metody, które ułatwiają firmom codzienną pracę z dokumentacją, czyniąc ją sprawniejszą, szybszą, tańszą i lepiej zorganizowaną pod niemal każdym względem.

Jak elektroniczny obieg dokumentów zmienia zarządzanie firmowym repozytorium i archiwum?

Jednym z podstawowych rozwiązań, które są w stanie wynieść funkcjonowanie firmy na zupełnie nowy, wyższy – zarówno pod względem technologicznym, jak i operacyjnym, biznesowym – poziom jest elektroniczny obieg dokumentów funkcjonujący w oparciu o odpowiedniej klasy system obiegu dokumentów (document workflow). Elektroniczny obieg dokumentów to rozwiązanie, którego zalety docenia coraz więcej firm. Stoi on w zdecydowanej opozycji do tradycyjnej, manualnej metody zarządzania dokumentami papierowymi, która kiedyś była codziennością wszystkich organizacji. Praca wyłącznie w oparciu o papierową dokumentację związana była zazwyczaj nierozłącznie z chaosem, bałaganem, czasochłonnością, niskim poziomem bezpieczeństwa oraz wysokimi kosztami prowadzenia działalności operacyjnej i administracyjnej.

Elektroniczny obieg dokumentów realizowany za pomocą – odpowiedniej jakości, wysoko funkcjonalnego i elastycznego – oprogramowania dla firm eliminuje większość, istotnych problemów związanych z pracą z dokumentami. Całokształt papierowych pism firmy zostaje poddany procesowi digitalizacji, w wyniku którego zostaje przekształcony do postaci elektronicznej. Cyfrowe dokumenty zamiast zajmować fizyczną przestrzeń i wymagać nadzoru, są przechowywane w chmurze lub na serwerach firmy i zabezpieczone za pomocą odgórnie nadanych uprawnień. Pozwala to sprawnie, szybko i skutecznie zapanować nad firmową dokumentacją oraz uporządkować, zorganizować i zoptymalizować od podstaw związane z nią procesy biznesowe, w oparciu o ściśle zdefiniowane scenariusze biznesowe i procedury.

Szybki dostęp do dokumentów, z których jednocześnie może korzystać wiele, posiadających odpowiednie uprawnienia osób, usprawnia podejmowanie decyzji biznesowych, podnosi ich jakość oraz przyspiesza ich wykonanie. Wysokiej klasy workflow dokumentów realizowany za pomocą odpowiedniego oprogramowania pozwala natomiast na precyzyjne i bieżące monitorowanie każdego etapu realizowanych działań oraz raportowanie tych, które uległy przeterminowaniu lub wymagają dodatkowej weryfikacji, co umożliwia przede wszystkim zapobieganie błędom, przeoczeniom czy innym problemom, a jeśli już do nich dojdzie – szybkie wprowadzenie działań naprawczych, przywrócenie wadliwym procesom sprawności oraz skierowanie spraw na właściwe tory.

Innowacyjny system obiegu dokumentów i jego funkcjonalność

Za praktyczną realizację założeń elektronicznego obiegu dokumentów odpowiedzialne jest dedykowane oprogramowanie informatyczne dla biznesu. System obiegu dokumentów, nazywany także systemem zarządzania dokumentami (z ang. Document Management System), bo to właśnie o nim mowa, to specjalistyczne oprogramowanie IT dla biznesu stworzone w celu ułatwienia firmom i organizacjom codziennej pracy z dokumentacją elektroniczną.

Innowacyjny system obiegu dokumentów i jego funkcjonalność

Nowoczesny system obiegu dokumentów posiada rozbudowaną funkcjonalność, która może zostać precyzyjnie dostosowana do indywidualnych potrzeb konkretnej firmy oraz jej wymagań. Najwyższe standardy w zakresie ochrony danych przed przypadkową utratą oraz dostępem nieuprawnionych osób, podnoszą poziom bezpieczeństwa i minimalizują lub eliminują szereg podatności związanych z pracą z dokumentacją; z kolei audytowalność pozwala na sprawne kontrolowanie i monitorowanie przepływu dokumentów w całej organizacji.

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi informatycznych klasy DMS, ale tylko najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane z nich oparte są również na tak innowacyjnych technologiach i mechanizmach jak m. in. silnik workflow, uczenie maszynowe (ML), sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja procesów biznesowych (BPA), robotyzacja procesów biznesowych (RPA), inteligentne rozpoznawanie znaków (OCR), podpis cyfrowy i inne – w tym także unikalne, autorskie – rozwiązania. Po tego typu rozwiązania warto sięgnąć, gdyż ich wdrożenie zapewni firmie długoterminowe korzyści biznesowe oraz szybki i wymierny zwrot z inwestycji (ROI).

Innowacyjne platformy low-code z funkcjonalnością systemów DMS

Na szczególną uwagę wśród dostępnych na rynku rozwiązań IT dla biznesu narzędzi informatycznych dedykowanych zarządzaniu dokumentacją zasługują prawdziwie innowacyjne, pracujące w oparciu o najnowsze technologie w zakresie dostarczania aplikacji dla biznesu, platformy low-code. Pozwalają na szybkie i ekonomiczne budowanie kompletnych aplikacji biznesowych bez kodowania (lub z jego minimalnym wykorzystaniem), co pozwala firmie uniezależnić się od usług konkretnych zespołów deweloperskich, ograniczyć wydatki związane z obsługę informatyczną, a przede wszystkim przyspieszyć i ułatwić dostarczanie narzędzi IT dla użytkowników biznesowych. A jednymi z najpopularniejszych scenariuszy biznesowych, które są optymalizowane i usprawniane w ten sposób, są właśnie procesy silnie związane z obiegiem dokumentów i przepływam zadań z nim związanych – szczególnie, gdy w grę wchodzą masowe ilości dokumentów i szereg prostych, powtarzalnych (a przez to nużących i podatnych na tzw. błędy ludzkie) czynności. Z pomocą przychodzi tu wtedy nie tylko digitalizacja dokumentów, ale również automatyzacja zarówno przepływu zadań związanych z pracą z dokumentacją, jak i wykonywania niektórych czynności, elementów w tym zakresie (np. inteligentny OCR).

Dobre platformy low-code (niskokodowe, niskiego kodu) to nie tylko pełny zakres funkcjonalności związanej z budowaniem aplikacji biznesowych, automatyzacją i optymalizacją procesów, workflow oraz zarządzaniem dokumentacją elektroniczną. Powinny one również charakteryzować się wysoką elastycznością tj. umożliwiać łatwe i szybkie (a przez to tanie!) wprowadzanie potrzebnych modyfikacji i usprawnień w czasie rzeczywistym, z natychmiastowym rezultatem. Pozwala to na sprawne i efektywne wdrażanie nowych reguł, procedur i polityk oraz realizowanie procesów biznesowych na jeszcze wyższym poziomie poprzez stopniowe wprowadzanie kolejnych ulepszeń pod kątem dynamicznie zmieniających się potrzeb firmy i aktualnej sytuacji rynkowej.

Jak przebiega proces wypalania kawy?

0
Jak przebiega proces wypalania kawy

Prawdopodobnie nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ziarna krzewu kawowca naturalnie nie są brązowe, ale zielone. Charakterystyczną, dobrze nam znaną barwę nadają im dopiero palarnie kawy. Dzisiaj postaramy się wytłumaczyć, na czym polega ich praca oraz skąd właściwie wziął się sam pomysł, aby kawę poddawać obróbce termicznej.

Dlaczego pali się kawę?

W świecie kawiarzy krąży legenda, że do pierwszego palenia doszło przez przypadek. Rzekomo podczas pożaru etiopscy pasterze poczuli przyjemny aromat dochodzący ze strony płonących krzewów kawowca. Zaczęli powtarzać proces i w ten sposób na zawsze zrewolucjonizowali smak dobrze nam znanego napoju. Tutaj trzeba przyznać, że palenie wpływa nie tylko na woń. Ziarna podczas intensywnej obróbki termicznej zaczynają też najzwyczajniej w świecie lepiej smakować. W surowych, zielonych ziarnach eksperci wyróżniają zaledwie parę nut. W palonych już są w stanie dostrzec kilkaset. Na swój sposób palone ziarna są też zdrowsze. W wyniku procesu dochodzi bowiem do zmniejszenia ilości kofeiny.

Jak wypala się kawę?

Obróbką termiczną ziaren obecnie zajmują się przede wszystkim palarnie kawy. Z prostego powodu. Posiadają odpowiedni sprzęt, a konkretnie mówiąc piece. Po włożeniu ziaren do takiego piekarnika są one nie tylko poddawane wysokiej temperaturze, ale też nieustannie obracane przez wirówkę. Takie rozwiązanie zapewnia równomierne wypalenie włożonej do urządzenia kawy. Co ciekawe, ziarna swój brązowy kolor zawdzięczają procesowi karmelizacji – czyli spalenia zawartego w nich cukru. Po wypaleniu ziarna są układane na specjalnych tacach i tutaj następuje chłodzenie za pomocą nadmuchu powietrza.

Jakie stopnie wypalenia kawy możemy wyróżnić?

Wyróżnia się trzy główne stopnie wypalenia kawy. Opisane są pod spodem, a ziarna ze wszystkich trzech grup możemy nabyć na stronie: https://coffeeandsons.pl/.

  • Palenie jasne. Kawa wypalana w temperaturze mniej więcej dwustu stopni. Ma kolor cynamonu i duże ilości kofeiny.
  • Palenie średnie. Odbywa się za pomocą temperatury pomiędzy 210 a 220 stopni Celsjusza. Kawa jest mniej kwaśna i często można w niej wyczuć nuty czekoladowo-orzechowe.
  • Palenie mocne. Stosują je palarnie kawy z Włoch i Francji. W wyniku temperatury 250 stopni Celsjusza ziarna stają się niemal czarne. Zanika też ich kwasowość.

Kogo może zainteresować usługa fullfilment?

0
fullfilment

Prowadzenie działalności handlowej wymaga posiadania miejsca, w którym można składować towary. Poza tym należy zatrudnić pracowników odpowiedzialnych za ich sprzedaż, a w przypadku sprzedaży wysyłkowej, zajmujących się pakowaniem i wysyłką towarów, obsługą zwrotów i reklamacji. To wszystko wymaga czasu i pieniędzy. Magazyn na wynajem z usługą fullfilment pozwala ominąć tego typu bariery i rozpocząć działalność bez konieczności ponoszenia dużych kosztów wstępnych.

Usługi fullfilment – co to takiego?

Jeśli nie masz środków na budowę magazynu i nie chcesz zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy zajmą się realizacją typowych prac magazynowych, opcja fullfilment, czyli wynajęcie magazynu wraz z obsługą wydaje się najkorzystniejszą opcją. W ramach tego typu usługi wynajmujesz potrzebną Ci powierzchnię magazynową i pracowników, którzy zajmą się przyjmowaniem towarów, ich składowaniem i wydawaniem. W zależności od zakresu usługi pracownicy magazynowi mogą zając się również pakowaniem towarów, ich wysyłką, a nawet przyjmowaniem zwrotów. Magazyn na wynajem (dostępny do wynajęcia m.in. na stronie https://warehousemarket.pl) z usługą fullfilment jest doskonałym wyborem dla wielu małych podmiotów, które nie chcą mnożyć stałych kosztów i których zwyczajnie nie stać na inwestowanie we własne hale, kosztowne systemy informatyczne czy zatrudnianie wielu pracowników.

Jakie podmioty korzystają z usług fullfilment?

Tego typu usługi są często wybierane przed mniejsze firmy, które nie mają potrzeby posiadania prywatnego magazynu i nie chcą zatrudniać wielu pracowników. Z magazynów do wynajęcia w opcji fullfilment najczęściej korzystają sklepy internetowe, mniejsi hurtownicy oraz importerzy, którzy sprowadzony z zagranicy towar przechowują jedynie przez krótki czas. Magazyn na wynajem z obsługą to ciekawa alternatywa dla klasycznego dropshippingu, gdzie towar często nawet przez chwilę nie znajduje się pod nadzorem sprzedającej go firmy. W modelu fullfilment podmiot wynajmujący halę magazynową wciąż musi zajmować się organizacją procesów związanych z zaopatrzeniem i monitorowaniem zapasów, co zapewnia większy poziom kontroli nad całym procesem sprzedaży. W dropshippingu sklep jest jedynie pośrednikiem.

Dla sklepów internetowych, które mają sprawdzonych dostawców i samodzielnie zajmują się kwestiami związanymi z zaopatrzeniem, magazyn do wynajęcia w opcji fullfilment wydaje się rozwiązaniem niezwykle wygodnym i wyjątkowo korzystnym. By znaleźć taki magazyn w dobrej lokalizacji, w przystępnej cenie, warto skontaktować się z doświadczoną firmą doradczą, która zna się na rynku magazynowym w Polsce. To pozwoli sporo zaoszczędzić.

Wykaz podatników VAT – przydatne narzędzie dla przedsiębiorców 

0
wykaz podatników VAT

Wykaz podatników VAT bardzo przydaje się w momencie, kiedy robisz większe przelewy na konto kontrahentów. Jednak nie jest to jedyne zastosowanie takiego wykazu. Jak sugeruje sama nazwa jest to baza firm, które płacą podatek od towarów i usług. Dzięki niej możemy sprawdzić status swojego kontrahenta. Pomaga nam on w uniknięciu nieprzyjemności związanych z oszustwem i innymi tego typu przypadłościami. Jest to niejako zabezpieczenie dla osób prowadzących własny biznes. Przy transakcjach powyżej 15 tys. zł przelew robisz na rachunek kontrahenta. Znajdziesz go w wykazie podatników VAT, a dzięki temu unikniesz problemów, m.in. odpowiadania za zaległości podatkowe kontrahenta.

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka-i-zabezpieczenie/ 

Kto trafia do bazy prowadzonej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)?

Wykaz obejmuje podatników, którzy:

  • zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni,
  • nie zostali zarejestrowani lub zostali wykreśleni z rejestru,
  • zostali przywróceni jako podatnicy VAT.

Jak korzystać z wyszukiwarki?

Wykaz podatników VAT to bardzo proste w obsłudze narzędzie. Żeby z niego skorzystać wchodzimy na stronę: www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka. W okno wyszukiwania wypisujemy numer NIP, numer REGON, nazwę firmy lub jej fragment, a w przypadku osób fizycznych imię i nazwisko lub numer rachunku. Do wyszukania potrzebna jest nam tylko jedna z tych informacji.

Co znajdziemy w wykazie podatników VAT?

Baza zawiera najważniejsze informację o podatnikach VAT. W niej możemy znaleźć przede wszystkim:

  • nazwę firmy lub imię i nazwisko podatnika,
  • numer, za pomocą którego podmiot został zidentyfikowany na potrzeby podatku,
  • status podmiotu zarejestrowanego,
  • status podmiotu wykreślonego,
  • numer REGON,
  • numer w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • adres siedziby,
  • adres stałego miejsca prowadzenia firmy lub adres miejsca zamieszkania, w przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności ‒ w przypadku osób fizycznych,
  • imiona i nazwiska osób, które wchodzą w skład organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu/wspólnika/prokurentów, ich NIP lub numery PESEL,
  • daty rejestracji, odmowy rejestracji albo wykreślenia z rejestru oraz przywrócenia zarejestrowania,
  • podstawę prawną odmowy rejestracji albo wykreślenia z rejestru i przywrócenia zarejestrowania jako podatnika VAT,
  • numery rachunków rozliczeniowych lub imiennych rachunków w SKOK otwartych w związku z prowadzoną przez członka działalnością gospodarczą.

Co jeśli nie zrobiliśmy przelewu na wskazane konto?

Przy rozliczeniach wynoszących powyżej 15 tys. zł musimy przelać pieniądze na konto kontrahenta podane w wykazie podatników VAT. Jeśli jednak tego nie zrobimy, to nie zaliczymy wydatku do kosztów uzyskania przychodu lub będziemy musieli zmniejszyć przychody. Za to grozi nam też spora odpowiedzialność z czynnym podatnikiem VAT za jego zaległości podatkowe. 

Na szczęście mamy możliwość wyjścia z tej sytuacji z twarzą.  Wystarczy jedynie w ciągu 3 dni od dnia zlecenia przelewu podać informację i numerze, na który zleciliśmy przelew. Taką wiadomość dostarczamy do Urzędu Skarbowego.

Zobacz też: http://www.hostowisko.pl/kto-nie-robi-zakupow-w-internecie-i-dlaczego/

Samochody Skoda

0
Skoda

Skoda to jeden z najbardziej lubianych przez Polaków producentów samochodów. Choć wykorzystuje technologię Volkswagena, to jest od niego wyraźnie tańsza, a my Polacy nie lubimy przepłacać – zwłaszcza mając do dyspozycji produkt zapewniający porównywalną jakość, w wyraźnie niższej cenie. Poza tym marka ta zrobiła w ostatnich latach ogromny postęp i dziś z pewnością klasyfikuje się wśród uznanych marek samochodowych.

Skoda – samochody na każdą kieszeń

Samochody marki Skoda zdobyły uznanie nie tylko w Czechach, Polsce czy innych europejskich krajach, ale na całym świecie. Co stoi za ich sukcesem? Oprócz wspomnianej technologii Volkswagena i atrakcyjnego wyglądu należy tu wymienić również szeroką gamę modeli w ofercie, dzięki czemu Skoda występuje w większości segmentów, jako producent wyróżniający się atrakcyjnymi cenami, w szczególności w zestawieniu z oferowanymi możliwościami. Samochody marki Skoda słyną z niezawodności, ekonomicznej eksploatacji (niskiego spalania, dużej dostępności części zamiennych i łatwych napraw) i dużych walorów użytkowych, dzięki czemu każdego roku znajdują miliony nabywców na całym świecie.

Jeśli więc szukasz praktycznego, niezawodnego samochodu o atrakcyjnym wyglądzie, przystępnej cenie, to z pewnością w ofercie Skody znajdziesz propozycję trafiającą w Twoje potrzeby. Fabia, przeznaczona głównie dla niewielkich rodzin i singli, okazuje się idealnym samochodem do miasta, któremu niegroźne także weekendowe wypady na trasę. Octavia to wzór w zakresie przestronności i uniwersalności i nawet duże rodziny będą się w niej czuły wygodnie. A Superb to auto klasy premium o ogromnej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej, które można nabyć zdecydowanie taniej, niż bardziej prestiżowych konkurentów. To oczywiście tylko niektóre spośród modeli w gamie czeskiej marki. Niezależnie jednak od tego, na który się zdecydujesz, możesz mieć pewność, że nowa Skoda bez problemu dowiezie Cię w wyznaczone miejsce, a jej użytkowanie będzie należało do przyjemności.

Dobry wybór na lata wcale nie musi być drogi

Wbrew pozorom zakup nowego samochodu marki Skoda na raty może być bardzo rozsądnym rozwiązaniem, pozwalającym na zapewnienie swojej rodzinie wygodnych warunków podróżowania i bezpieczeństwa na światowym poziomie, bez nadmiernego obciążania domowego budżetu. Już za kilkaset złotych miesięcznie możesz wyjechać z salonu nową Skodą i korzystać z wszystkich zapewnianych przez nią możliwości. Twoja rodzina bez wątpienia na to zasługuje, byś sobie kupił nową Skodę.

Co warto wiedzieć o skrzyniach na jabłka?

0
Co warto wiedzieć o skrzyniach na jabłka

Należy mieć świadomość, że skrzynie na jabłka są bardzo istotnymi produktami, bez których bardzo trudno byłoby funkcjonować przedsiębiorstwom działającym w branżach związanych z żywnością oraz przetwórstwem. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w trakcie transportu owoce muszą mieć zagwarantowane najlepsze możliwe warunki, które w żaden sposób nie będą zagrażały ewentualnemu uszkodzeniu w trakcie jazdy.

Szukasz pracy jako opiekunka osób starszych? Sprawdź zakres obowiązków podczas trwania kontraktu

0
opiekunka osób starszych

Jeśli zawodowo zajmujesz się pielęgnacją seniorów, a Twoim celem jest uzyskanie zarobków wyższych niż te, które możesz uzyskać w Polsce, praca w charakterze opiekunki osób starszych w Niemczech zapewni Ci taką możliwość. Zobacz, jakie zadania czekają na opiekunkę seniora oraz dlaczego warto rozważyć podpisanie kontraktu na tego typu wyjazd.

Najważniejsze obowiązki opiekunki osób starszych

Całodobowa opieka nad pacjentem w podeszłym wieku, który często zmaga się z licznymi schorzeniami to bardzo odpowiedzialne i angażujące zajęcie. W tę profesję wpisana jest pomoc przy codziennych czynnościach, takich jak:

  • codzienna toaleta (wsparcie w kąpieli, czesanie, golenie, pielęgnacja włosów, skóry i zębów, a w przypadku inkontynencji również zmiana pieluchomajtek);
  • czynności pielęgnacyjne związane z czyszczeniem cewnika czy zmianą worka stomijnego; osoba zajmująca się seniorem pomaga w tego typu zabiegach, jednak nie jest opiekunem medycznym;
  • wsparcie w poruszaniu się po mieszkaniu, ale również poza nim;
  • ubieranie i rozbieranie podopiecznego – z uwzględnieniem odpowiedniej pogody i temperatury;
  • spacerowanie z podopiecznym i odprowadzanie go do domu;
  • opieka nad zwierzętami domowymi podopiecznego oraz podlewanie roślin domowych;
  • robienie zakupów;
  • pomoc w przygotowaniu i podaniu posiłku – dostosowanej do indywidualnych potrzeb żywieniowych (pomoc w jedzeniu, a nawet karmienie w przypadku pacjentów tego wymagających);
  • troska o świeży wygląd garderoby (pranie, prasowanie);
  • umawianie na wizyty do lekarza oraz towarzyszenie podopiecznemu w czasie ich trwania;
  • wykupowanie recept;
  • towarzyszenie podczas wyjść o charakterze rozrywkowym czy rodzinnym (np. do kina, teatru czy na urodziny);
  • pozostawanie w kontakcie ze wskazanymi osobami na wypadek zmiany stanu zdrowia lub zachowania podopiecznego;
  • wsparcie rodziny podopiecznego w przypadku jego śmierci.

Opiekunka seniora – praca z perspektywą. Dlaczego warto zainteresować się tą profesją?

Oferty pracy dla opiekunek osób starszych cieszą się dużym zainteresowaniem. Wynika ono m.in. z dużego poziomu zaangażowania w wykonywane zadania oraz budowania trwałej relacji z podopiecznym, co jest wartością samą w sobie. Podejmując się tej niełatwej profesji warto postawić na współpracę z zaufanym partnerem, który zapewni nie tylko poczucie bezpieczeństwa podczas wyjazdu oraz legalność zatrudnienia, ale także kontrakt – z warunkami z góry ustalonymi i zaakceptowanymi przez obie strony. Cenne wsparcie oferuje także przydzielony opiekun, który udziela pomocy i porady opiekunce przebywającej w miejscu pracy. Nie bez znaczenia są również atrakcyjne warunki finansowe. Tylko teraz, decydując się na wyjazd do pracy przy współpracy z Promedica24 na okres nie krótszy niż 62 dni (wliczając w to święta Bożego Narodzenia, Sylwestra i Trzech Króli), opiekunka może liczyć na atrakcyjne zarobki. Pracodawca oferuje 12 500 zł za kontrakt, a dodatkowo gwarancję wypłaty bonusu w indywidualnie ustalonej kwocie (maksymalnie 350 euro). Każda opiekunka, która zdecyduje się na taki wyjazd, ma pewność otrzymania dodatku. To cecha wyróżniająca pośrednika na tle innych podmiotów działających na rynku, którzy oferują jedynie bonusy życzeniowe.

Pracodawca zadbał też o kwestie formalne, związane z epidemią COVID-19. U każdej opiekunki zostanie przeprowadzony test na obecność wirusa. Z uwagi na nowe regulacje w Niemczech (obowiązujące od 17.10.) osoby, które nie miały wykonanego testu są automatycznie kierowane na 14-dniową kwarantannę.

Artykuł sponsorowany.

Dochodzenie odszkodowań – co warto wiedzieć na ten temat?

0
Dochodzenie odszkodowań

Walka o należne odszkodowanie jest często długa i niełatwa. Dlatego warto mieć wsparcie specjalisty, by nie błądzić i obierać najlepszą drogę. Wsparcie prawnika gwarantuje nam spokój i zwiększa nasze szanse na osiągnięcie celu.

Dochodzenie odszkodowań – jak to wygląda od strony prawnej?

Prawo do odszkodowania przysługuje nam już w trakcie procesu karnego. Prowadzący sprawę sędzia może wówczas orzec winę poszkodowanego i zobligować go do naprawienia szkody. Musimy bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że nasze interesy jako osoby pokrzywdzonej są chronione prawem i muszą zostać uwzględnione podczas procesu. Aby tak się stało wystarczy, że wystąpimy z wnioskiem. Niestety, takie posunięciu znacznie wydłuża cały proces. Musimy też zdawać sobie sprawę z tego, że podczas procesu karnego nie uzyskamy żądanej przez nas kwoty. Wówczas możemy wstąpić na drogę cywilnoprawną i kontynuować walkę o godziwe zadośćuczynienie. Musimy też wiedzieć, że polskie prawo wyróżnia takie formy rekompensaty jak odszkodowanie i zadośćuczynienie. Pierwsze dotyczy strat materialnych, które jesteśmy w stanie przeliczyć na pieniądze. Zadośćuczynienie z kolei dotyczy takich krzywd, których nie da się przeliczyć na pieniądze. Dotyczy to chociażby zdrowia.

Dochodzenie odszkodowań – kto może nam w tym wszystkim pomóc?

Dochodzenie odszkodowań na drodze cywilnoprawnej to długa droga, która może trwać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Sam czas oczekiwania na wniesienie sprawy na wokandę może wynieść nawet pół roku. Proces także nie należy do najkrótszych. Sąd musi przecież przesłuchać strony postępowania, powołanych przez nich świadków, a także biegłego. Wszystko to nie dzieje się także za darmo. Musimy liczyć się z opłatą od pozwu, która wynosi obecnie 5% wartości przedmiotu sporu. To jednak nie koniec wydatków. Opłacamy także pracę biegłych sądowych oraz uiszczamy opłatę skarbową od pełnomocnictwa. Jeśli wygramy proces, to unikniemy kosztów procesowych oraz kosztów pełnomocnika strony przeciwnej. W przeciwnym razie to nas spadną te obciążenia. Dlatego właśnie odszkodowań powinniśmy dochodzić z solidnym wsparciem. Pomoc prawnika w takich przypadkach jest nieoceniona. W sieci znajdziesz kancelarie, dla których dochodzenie odszkodowań nie kryje tajemnic. Wystarczy, że klikniesz w ten link https://www.kancelaria-ciesielski.pl/dla-klientow-indywidualnych/. Z takim wsparciem możemy być spokojni o przebieg procesu. Prawnik odciąży nas w wielu kwestiach i pomoże obrać najlepszą drogę. Dlatego nie działajmy na własną rękę i szukajmy wsparcia w swojej okolicy.

Zniżki w Orange Flex – dołącz do Klubu Flex i oszczędzaj

0
Zniżki w Orange Flex

Orange Flex, czyli Plan komórkowy w aplikacji mobilnej w formie subskrypcji, to jedna z najciekawszych dostępnych obecnie na rynku możliwości. Teraz jednak pojawił się kolejny mocny argument, który może do niej przekonać wciąż nieprzekonanych. Chodzi o uruchomienie przez operatora Klubu Flex. Każdy jego uczestnik może liczyć na atrakcyjne zniżki na usługi telekomunikacyjne, ale również na rabaty w firmach i sklepach partnerskich. Jak działa Klub Flex i jak można do niego dołączyć?

Każdy użytkownik Orange Flex może dołączyć do Klubu Flex!

Zacząć należy od tego, że Klub Flex jest otwarty dla wszystkich użytkowników z aktywnym Planem w Orange Flex. Aby do niego dołączyć, wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji. Dostęp do Klubu ze zniżkami jest bezpłatny. Co zyskują klubowicze?

Obecnie stałą promocją w Klubie Flex jest 50-procentowa zniżka na usługę Video Pass. Dzięki niej podczas oglądania serwisów streamingowych z filmami i serialami (Netflix, HBO Go, YouTube i inne) nie jest zużywany podstawowy transfer danych. To wprost idealne rozwiązanie dla wszystkich kinomaniaków. Normalnie usługa kosztuje 20 zł miesięcznie. Klubowicze płacą tylko 10 zł!

Na tym nie koniec! Promocje dotyczą również partnerskich usługi i sklepów. Obecnie, dzięki Klubowi Flex można skorzystać z przejazdów z FREE NOW  ze zniżką 20%, zamówić pizzę lub wegetariańskiego burgera w aplikacji Pyszne.pl ze zniżką 15 zł, czytać artykuły na Wyborcza.pl przez dwa miesiące za 0 zł, czy wysłać komuś bukiet korzystając z Poczty Kwiatowej z kodem rabatowym o wartości  10%.

To tylko przykłady, bo zgodnie z zapowiedziami operatora promocje mają się zmieniać, a lista sklepów i usługodawców ma być sukcesywnie rozszerzana. Jednak już teraz widać, że uczestnictwo w nim przyniesie naprawdę niezłe korzyści!

Nie tylko Klub, czyli co jeszcze oferuje Orange Flex

Klub Flex jest bez wątpienia atrakcyjny, nie jest jednak zdecydowanie jedynym argumentem za skorzystaniem z oferty Orange Flex. Ta sama w sobie jest niezwykle ciekawa. Opiera się na miesięcznym modelu subskrypcyjnym. Użytkownik pobiera aplikację na smartfon, wybiera jeden z czterech dostępnych Planów komórkowych, zamawia kartę SIM kurierem lub wybiera wirtualny eSIM i aktywuje usługę. W aplikacji możesz również przenieść swój obecny numer do Flexa, bez konieczności wizyt w salonie.

Jest to bardzo proste, nie wymaga podpisywania długoterminowej umowy, a wybrany Plan można co okres rozliczeniowy zmienić na wyższy lub niższy, a nawet całkowicie z niego zrezygnować bez żadnych konsekwencji.

W każdym z Planów dostępne są nielimitowane rozmowy, SMS-y, MMS-y na terenie Polski i w roamingu w Unii Europejskiej. Różnią się one natomiast dostępnym pakietem danych. Wybrać można spośród: 15 GB za 25 zł miesięcznie, 30 GB za 30 zł miesięcznie, 50 GB za 50 zł miesięcznie oraz 100 GB za 80 zł miesięcznie.

Dodatkowo skorzystać można z licznych usług i pakietów dodatkowych. Domyślnie w każdym planie włączona jest usługa Social Pass, dzięki której pakiet danych nie jest zużywany podczas korzystania z popularnych mediów społecznościowych i komunikatorów. Wspominane już było też Video Pass. Obok niego jest jeszcze Music Pass, które działa na podobnej zasadzie – nie zużywa transferu przy słuchaniu muzyki z serwisów streamingowych, a także Game Pass, który nie zużywa transferu na wybrane serwisy gamingowe.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Orange Flex i wszystkich możliwości, które daje, wejdź tutaj: https://flex.orange.pl/oferta/oferta-dla-ciebie.

Artykuł sponsorowany.

ZOBACZ TEŻ