Co takiego przyciąga uwagę w potykaczach?

Pewnie nie raz sam przyłapałeś się na zatrzymaniu na środku ulicy, by przeczytać informacje znajdujące się na potykaczu reklamowym, prawda? Wiele firm próbuje użyć ich do zwiększenia zainteresowania przechodniów i zachęcenia do wejścia do środka, lecz często nie mają pojęcia na czym powinni się skupić. Dzisiaj odpowiemy na pytanie – co przyciąga największą uwagę w potykaczach oraz jak to wykorzystać?

Potykacz nie jedno ma imię

Na samym wstępie warto wspomnieć, że potykacze mogą pełnić zupełnie różne funkcje. Po pierwsze, mogą one zachęcać do wejścia do środka, wzięcia udziału w konkursie czy skorzystania z oferty. Wówczas treść na nim powinna być dynamiczna, ukazywać najważniejsze cechy, a właściwie korzyści. Zaznaczenie wartości dla klienta jest kluczowe, aby zastanowił się i stwierdził ostatecznie, że ta informacja jest kierowana bezpośrednio do niego i może na niej skorzystać.

„Stój! Czy wypiłeś już dzisiaj kawę? Jeśli nie, to wpadaj do nas, a jeśli tak, przekonaj się ile straciłeś.”

„Bądź zawsze na czas i skorzystaj z usług najlepszego zegarmistrza w mieście!”

Po drugie, potykacze mogą posłużyć za znaki informacyjne, które pokierują klientami zgodnie z instrukcją do celu, czyli Twojego kantoru, kwiaciarni za rogiem czy restauracji za parę metrów. Tutaj tekst powinien być maksymalnie krótki i treściwy, by tylko rzucił się w oczy i trafnie przekazał – co, gdzie, kiedy lub dlaczego. Funkcje informacyjne mogą także dotyczyć oferowanych promocji, rabatów i specjalnych usług dostępnych tylko w danym dniu.

Po trzecie, potykacze mogą stać się Twoją zewnętrzną reklamą. Oczywiście, poprzednie działają mają poniekąd charakter marketingowy, ale czasami warto postawić na coś bardziej kreatywnego. Na powierzchni potykacza można zarówno zabłysnąć ciekawym i błyskotliwym hasłem, jak i zainteresować grafiką. Nie musi to wcale informować o Twojej ofercie, ale zwyczajnie umilić komuś dzień, zaintrygować, postawić trudne pytanie lub wzbudzić emocje. I to jest właśnie najważniejsze – emocje i uczucia, bez nich żadna reklama nie będzie na tyle skuteczna.

Coraz mniej liter, a więcej obrazków

Oto kolejna tendencja, jaką można zauważyć w ciągu ostatnich kilku lat. Na potykaczach pojawia się coraz mniej tekstu, a ten zastępowany jest grafikami, symbolami czy krótkimi hasłami zapożyczonymi z języka potocznego. Ma to związek z dzisiejszą komputeryzacją, gdzie coraz częściej komunikujemy się ze sobą za pomocą mediów społecznościowych, a tam przecież królują emotikony, gify i inne skróty myślowe.

Możesz zatem zacząć myśleć w ten sposób i wykorzystać to na swoim potykaczu, gdzie może pojawić się jeden czytelny obrazek, a wszyscy i tak będą wiedzieć o co chodzi. Zależy to głównie od kontekstu, dlatego stworzenie takiej reklamy wymaga już na pewno poświęcenia większej ilości czasu i sporej dawki kreatywności, co dla prawdziwego marketingowca nie powinno stanowić problemu.

O czym jeszcze musisz wiedzieć?

Na pewno Twój potykacz powinien być wykonany z dobrej jakości materiałów, ponieważ stojąc na zewnątrz, będzie narażone na różne warunki atmosferyczne i nie tylko. Z naszej strony możemy polecić ich zakup na https://tablice-magnetyczne.com/potykacze-reklamowe, gdzie oferowane są różne wielkości, a wykonanie jest bardzo dokładne.

Planując swoją reklamę czy jakiekolwiek informacje na potykaczu, musisz pamiętać, że ma on dwie strony, a zatem czy z obu będzie wyglądać tak samo, czy może ma się różnić i dodatkowo uzupełniać. Wszystko należy dokładnie przemyśleć, podobnie jak umiejscowienie potykacza na ulicy. Nie może on barykadować przejścia i denerwować przechodniów, ale z drugiej strony ma być postawiony w widocznym miejscu i najbliżej Twojego biznesu. Poza tym nie zapominaj o nim i co jakiś czas staraj się zmieniać jego wygląd, by nie znudzić klientów, a wręcz przeciwnie doprowadzić do ciekawości, by czekali co pojawi się na nim tym razem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here