Mycie okien pomysłem na biznes

Jeśli brakuje ci ciekawych pomysłów na biznes, a czujesz się dobrze w pracy fizycznej, poszukaj w sektorze usługowym. Prace wykonywane na zlecenie pozwalają sporo dorobić, zbudować rozpoznawalną markę i rozwijać się zawodowo. Musisz tylko znaleźć taką działalność, która będzie sprawiała ci przyjemność i przynosiła optymalne zyski. Może to być na przykład mycie okien. Tego typu działalność sprawdzi się zwłaszcza w większej miejscowości.

Co musisz, a czego nie

Umiejętności potrzebne do skutecznego mycia okien posiada chyba każda pełnosprawna osoba. Decydując się na wykonywanie tej usługi dla klientów, trzeba jednak zauważać u siebie dwie cechy: pracowitość oraz niezłą formę fizyczną. Będzie z nimi po prostu łatwiej, zwłaszcza na początku, zanim dasz radę wypracować markę lub pozyskasz dodatkowe osoby – wspólników.  Zanim zaczniesz promować swoją działalność, poćwicz na swoich oknach lub poszukaj w sieci materiałów szkoleniowych – sporo ciekawych filmów znajdziesz na przykład w serwisie Youtube. Możesz pomyśleć, że przecież takie mycie nie jest żadną filozofią. Weź jednak pod uwagę, że wykonując taką usługę dla klientów musisz pracować szybko i wydajnie. Nie ma tu miejsca na „bylejakość”, gdyż dzięki rzetelnej pracy zyskasz dobrą opinię i coraz lepszych klientów, dzięki mało rzetelnej – wyprzedzi cię konkurencja (jak w każdym innym biznesie).

Mycie okien pomysłem na biznesCzy to poważna opcja zarobkowania?

Jeśli masz wątpliwości, czy mycie okien, nawet sporych ilości i na zlecenie, można nazwać poważną pracą – nie martw się, na pewno przekonają cię zyski. Na początku jednak musisz nieco zainwestować w swój biznes. Wartość inwestycji będzie zależała od tego, z jak rozbudowanym zapleczem startujesz i na jakich klientów możesz liczyć w pierwszej kolejności. Pozytywnym faktem jest jednak to, że nie potrzebujesz gromadzić certyfikatów ani uczestniczyć w żadnym szkoleniu. To, co uda ci się zarobić, stanowi twój czysty zysk, dodatkowo nabierasz doświadczenia i możesz jednocześnie pracować gdzie indziej (zlecenia raz będą, raz nie, więc pozostanie ci dość sporo wolnego czasu na dowolną inną inwestycję).

A więc… jak zacząć?

Gdy już dokładnie wiesz, jak myć okna, znasz najlepsze i najszybsze techniki (jest ich na pewno więcej niż 3), możesz „przejść do rzeczy”. Jedną z pierwszych czynności, jakie musisz wykonać, jest przygotowanie odpowiedniej formy promocji swoich usług. Stwórz ofertę, zawierającą dokładny opis tego co robisz, jak robisz i np. na jakim terenie, wyposaż ją w cennik, dane adresowe oraz przynajmniej jedną fotografię. Gotową ofertę możesz zapisać w postaci dokumentu Worda, jak również w wygodnym formacie pdf. Jeśli zamierzasz ogłaszać swoje usługi w internecie, możesz posłużyć się stworzoną ofertą, żeby szybciej dotrzeć do klientów. Masz też możliwość skorzystania z bardziej tradycyjnej formy promocji, czyli wydrukowania sporej ilości ulotek i wydrukowania ich. Ulotki są świetne, jeśli zamierzasz pracować tylko w swojej okolicy, do tego ich wygodna forma sprawi, że potencjalni klienci będą mogli mieć je zawsze pod ręką.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here