Jak sprawdzić czego ludzie szukają?

„Zawartość” internetu regulowana jest w pewnym stopniu tak samo jak rynek, czyli prawami takimi jak popyt i podaż – żeby oferować użytkownikom interesujące treści, trzeba mniej więcej (najlepiej więcej) poznać ich oczekiwania. Są narzędzia, które pomogą określić preferencje internautów, z pomocą przychodzi też statystyka, analityka internetowa, inne mechanizmy rządzące tzw. contentem.

Pozytywny wpływ analizy ruchu w internecie

Zagadnienie to jest nieco skomplikowane dla typowego użytkownika internetu, wystarczy jednak wiedzieć, że dzięki odpowiedniej i długotrwałej analizie ruchu na stronie można uzyskać wiele informacji dotyczących preferencji internautów. Określa się na przykład to, dzięki jakim słowom kluczowym ludzie trafiają na daną stronę. Gromadzenie tych danych jest prostą drogą do sukcesu, czasem jednak wywołuje pewne zdziwienie, bo może się okazać, że na bloga o nieruchomościach trafiają osoby wyszukujące sposobów na trądzik lub darmowej muzyki. Najważniejsze są jednak te właściwe frazy, czyli powiązane z tematem strony. Dzięki analizie ich formy i częstotliwości można lepiej zaplanować wybór słów kluczowych niezbędnych do wprowadzania w treść witryny lub kolejnych wpisów. Będzie to korzystne dla zwiększenia atrakcyjności strony nie tylko dla wyszukiwarek, ale również dla ludzi.

Jak poprawić ruch na stronie?

Jak sprawdzić czego ludzie szukają?Istnieje sporo konkretnych narzędzi, które pomogą ustalić najlepsze słowa kluczowe zgodnie z danymi zebranymi na drodze analiz. Wykorzystać należy na przykład Google AdWords, którego narzędziem składowym jest bardzo przydatna w naszym przypadku aplikacja – Keyword Planner, czyli planer słów kluczowych. Do używania programu konieczne jest konto Google i przeklikanie kilku stron regulaminów, formalności itd. Gdy już znajdziesz się w panelu głównym AdWords, znajdź w menu narzędzia potrzebną ci aplikację Planer Słów Kluczowych. Narzędzie trzeba będzie w pierwszej kolejności skonfigurować, głównie dopasowując do polskich realiów. Zadaniem planera będzie przeprowadzenie mini badania rynku. W odpowiednim polu umieszczasz wybrane przez siebie słowa kluczowe, masz pełną dowolność – wpisujesz np. jak szybko schudnąć, gdzie kupić rolety pionowe, pełna treść konstytucji RP. W dalszej kolejności wybierz opcję „propozycje słów kluczowych”. Program przeanalizuje dla ciebie każdą z podanych fraz, korzystając z ogromnej, rozbudowanej bazy danych generowanej praktycznie na bieżąco. Zliczane są tylko unikalne zapytania, czyli najprawdopodobniej wykonane przez różnych użytkowników. Do twojej dyspozycji jest analiza w skali ostatnich dwunastu miesięcy, więc można założyć, że tak podane wyniki będą wystarczająco wymierne. To najważniejsza w naszym przypadku możliwość oferowana przez Keyword Planner, ale warto pamiętać, że program ma wiele innych opcji.

I co dalej?

Dzięki uzyskiwaniu na bieżąco danych dotyczących popularności fraz, można je tak dobrać, by od razu mogły spotkać się z licznymi próbami wyszukiwania. Dzięki temu o wiele lepiej uda się powiązać prezentowane na blogu czy stronie treści z zainteresowaniami i potrzebami przeciętnego internauty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here