Content marketing to strategia, która wykorzystuje wysokiej jakości treści do pozyskiwania nowych klientów i utrzymania obecnych. Materiały powinny przyciągać uwagę odbiorców, docierać do określonej grupy docelowej oraz zaspokajać potrzeby użytkowników. Jak wykorzystać content marketing w strategii marketingowej?
Jakie formaty treści wybrać?
Content marketing i merytoryczne treści pomagają wzbudzać zaufanie odbiorców, wzmocnić wizerunek marki, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż. Content to nie tylko artykuły blogowe, sponsorowane czy poradnikowe, lecz także inne formaty przyciągające uwagę użytkowników. Zalicza się do nich grafiki, infografiki, wideo, podcasty, webinary, case study, raporty, e-booki czy wykresy. Należy pamiętać, że nie każdy content sprawdzi się w każdej grupie docelowej. Mimo dużego wyboru formatów warto poszukiwać sposobów na zwiększenie efektywności kampanii marketingowych. Obecnie standardem jest łączenie treści – liczy się kreatywność, innowacyjność i maksymalne dopasowanie formy do wciąż rosnących wymagań odbiorców.
Dużo łatwiej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów treściami wizualnymi. Formy tekstowe postrzegane są jako eksperckie i wymagają wyczerpania tematu, natomiast grafiki czy wideo bardziej kojarzone są z rozrywką. Zanim wybierzemy odpowiednie formaty oraz kanały dystrybucji, należy określić grupę docelową i posegmentować bazę odbiorców. Może się okazać, że nie posiadamy jednego profilu idealnego klienta i najlepszym rozwiązaniem jest dystrybucja różnych treści do kilku segmentów. Personalizacja przekazu jest kluczem do sukcesu w content marketingu – należy dostarczać użytkownikom treści dostosowanych do ich zainteresowań i potrzeb.
Agencja content marketingowa – dlaczego warto?
Można samodzielnie tworzyć i realizować strategię marketingową lub powierzyć to zadanie specjalistom. Agencja content marketingowa odpowiada za wielokanałową komunikację w mediach, realizując obrane cele. Odpowiada za całość działań marketingowych, szukając najefektywniejszych rozwiązań. Współpraca z agencją może znacząco odciążyć pracowników marketingu, pozwalając skupić się również na innych obszarach. Profesjonalna agencja korzysta z nowoczesnych narzędzi do dystrybucji i promocji treści, umożliwiając jeszcze efektywniejszą realizację kampanii. Głównym celem działań marketingowych jest wzrost konwersji – specjaliści nie tylko przyczyniają się do pozyskiwania nowych klientów, lecz także rekomendują dalsze rozwiązania content marketingowe.