Po co robimy logo

0
193

Chyba każdy w naszych czasach słyszał o słowie logo. Logo to, według słownika, graficzny symbol przedsiębiorstwa, organizacji, serii wydawniczej itp. Każda firma, aby zaistnieć w świadomości i pamięci społeczeństwa i rynku, powinna zainwestować w profesjonalny projekt loga firmy.

Krótka historia znaków graficznych

Pierwszą próbą ukazania wartości znaku graficznego w Polsce była Pierwsza Ogólnopolska Wystawa Znaków Graficznych w 1969 roku, na której zaprezentowano przykłady z lat 1945-69. Już wtedy zauważono modernistyczne tendencje. Komisarze wystawy zauważyli, że znaki są jednym z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, wielowymiarowe metafory i wizualne skróty są porównywane do sylab i liter graficznych języka. Znaki są nośnikiem istotnych informacji i wartości, które mają w sobie sens i dogłębne znaczenie. Znaki graficzne są również językiem wyrażającym emocje, światopogląd a nawet tożsamość. Co więcej, znaki można nazwać soczewkami, które odzwierciedlają historię jednostki, społeczeństwa czy kraju.

Dawniej nasi dziadowie umieszczali w konkretnych punktach na budynkach umowne znaki, które zawierały ukrytą informację dla towarzyszy o wybranych cechach mieszkańców. Przekazywali również komunikanty ważne dla złodziei.

Typy znaków

Znak to zjawisko fizyczne, odbierane zmysłowo, które odsyła do czegoś innego niż ono samo. Opiera się na instynktownej wiedzy człowieka, wynikającej z funkcjonowania w świecie. Znak cechuje dwoistość – forma i treść. Przykładowo, widząc piejącego koguta, nie myślimy o zwierzęciu hodowlanym, ale o porannym wstawaniu. Istnieje podział znaków, uznawany za typologię Charlesa Peirce’a:

  • znaki naturalne, jednostronne – indeksy, symptomy

  • znaki konwencjonalne, dwustronne, zamierzone:

    – motywowane, oparte na podobieństwie – ikony

    – niemotywowane, arbitralne – symbole.

Znakiem w języku (znakiem językowym) nazywa się się elementy językowe, którym można przypisać znaczenie – wszystkie jednostki języka mające nierozerwalny związek pomiędzy swoją formą oznaczającą a treścią oznaczaną.

Cechy wspólne komunikacji

Do cech wspólnych dla wszystkich systemów komunikacyjnych zaliczamy:

  • materialny charakter znaku,

  • odniesienie do konkretnego zjawiska rzeczywistości, odmiennego niż sam znak,

  • wyznaczenie przez nadawcę roli sygnału i zamierzone przekazanie sygnału do odbiorcy,

  • trwałe powiązanie formy z funkcją znaku.

Projekt logo, projekt ulotki – logo firmy

Każda profesjonalna firma bez loga praktycznie nie istnieje na rynku. Wystarczy zobaczyć loga takich marek, jak McDonald’s, Starbucks czy Apple, żeby już wiedzieć, kim są. Zadbaj o taką rozpoznawalność i zaistnienie w umysłach klientów – zamów swoje logo dla firmy u fachowców. Poznaj zalety zaufania profesjonalistom:

  • szybka realizacja – w mniej niż tydzień Twój projekt logo będzie gotowy!

  • doświadczona kadra – możemy się pochwalić mnóstwem wymyślonych przez nas projektów logo

  • zadowoleni klienci – coraz większa liczba zleceń oznacza, że dobrze wykonujemy naszą pracę

  • projekt ulotki

  • efekty posiadania logo – rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć; logo to najbardziej opłacalny i pewny zabieg marketingowy, zyskujesz oryginalność i zaistniejesz w branży, a także oddasz w ten sposób charakter firmy. Projekt ulotki to kolejny krok marketingowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here